In principe heb je 2 jaar volledige garantie. Sommige leveranciers en woonmerken hebben de mogelijkheid op een langere garantieperiode. Dit wordt met jou besproken. Het kan zijn dat je op basis van de wet verdergaande rechten hebt dan in de CBW-erkend-garantie omschreven zijn. Dit is afhankelijk van jouw (gerechtvaardigde) verwachting, die weer afhangt van product, prijs, verkoopgesprek, advertenties van ondernemer of leverancier, gebruik, gebruikte materialen, levensduur, etc.
Wij hanteren de erkenningsregeling met drie garanties van het CBW:
Lees hier wat deze drie garanties precies inhouden.
Nee, helaas kunnen wij hier geen garantie op geven.
Ja. Wij zijn aangesloten bij het CBW en hanteren daarom ook de voorwaarden van CBW.
Heb je een bestelling gedaan bij De Ruijtermeubel en heb je, ondanks onze voorzorgsmaatregelen, toch een klacht of een gebrek ontdekt? Dan kan je direct contact opnemen met onze service door te bellen naar 023-5628591 of mailen naar service@deruijtermeubel.nl. Op onze pagina van de klantenservice kan je ook nog een klachtenformulier invullen.
Bij een terechte klacht, die gemeld is binnen 2 jaar (tenzij de leverancier of het woonmerk een langere garantieperiode hanteert) na levering, hoef je de reparaties of vervangingen niet te betalen.
Een bestelling die gedaan is in de winkel (een fysieke bestelling) kun je niet retour sturen. Deze kun je wel annuleren.
Een webshopbestelling kun je binnen 14 dagen retour sturen. Dit termijn gaat in op de dag van ontvangst van het product. De meubels moeten in originele staat en verpakking geretourneerd worden. Verder dient het artikel compleet, ongebruikt en onbeschadigd te zijn (dit geldt niet voor showroommodellen). De verzendkosten voor het terugsturen zijn voor jouw eigen rekening. Zodra jouw bestelling in correcte aankomst bij ons is ontvangen, storten wij jouw aankoop terug. Indien de order volledig terugstuurt wordt, dan ontvang je de verzendkosten terug van de 1e zending.
In de CBW-erkend voorwaarden staat dat jij het recht hebt om jouw aankoop die je in de winkel gedaan hebt te annuleren. Hierin staat ook dat er bij annulering kosten in rekening worden gebracht. Dit is afhankelijk van het tijdstip van annuleren.
Annuleer je jouw bestelling op het moment dat deze nog niet binnen is in ons magazijn, dan moet je 30 procent annuleringskosten betalen.
Is de bestelling wel binnen in het magazijn op het moment van annulering? Dan betaal je 50 procent annuleringskosten.
Als er eenmaal geleverd is, kun je niet meer annuleren. Een webshopbestelling kan dan nog wel retour worden gedaan.
Je ontvangt na jouw bestelling een bevestigingsmail. Daarnaast nemen wij binnen 1 werkdag contact met jou op om te checken of de bestelling klopt. Hierna zetten wij jouw bestelling door. Ook daar krijg je een bevestiging van.
De meeste producten van ons zijn niet online te bestellen. Zie je iets wat je graag wilt hebben, maar is deze niet te bestellen? Vraag dan een offerte aan. Een van onze verkopers neemt dan contact met jou op.
De levertijd verschilt per leverancier. De Express Delivery is, indien op voorraad, binnen 1 week leverbaar. Onze showroommodellen kunnen binnen 2 weken bij jou thuis staan. Al onze andere producten hebben, als alles normaal loopt, een levertijd van ergens tussen de 4 en 15 weken. Neem daarom contact op met de winkel voor de huidige levertijd van het meubel dat jij wilt hebben.
Orders zijn hier te volgen. Het klant- en ordernummer vind je op jouw factuur.
Showroommodellen moeten over het algemeen opgehaald worden (tenzij anders afgesproken). Alle andere producten bezorgen wij bij jou thuis.
Wij bezorgen met eigen vrachtwagens en chauffeurs. Wij hebben keuze uit twee verschillende bezorgpakketten;
Bezorgpakket Drop-off € 69,95
Bezorgpakket Full service € 119,95
De bezorging geldt voor Nederland, uitgesloten van de pakketten zijn de eilanden.
Voor verschillende etages gelden wel extra kosten bovenop het bezorgpakket. Dit wordt ook aangegeven en berekend tijdens de aankoop. Deze kosten zijn als volgt:
Onze bezorgers mogen niet zwaarder tillen dan 50 kilo. Indien het meubel meer weegt dan 50 kilo adviseren wij je een verhuislift te huren. Daarnaast mogen onze bezorgers niet hoger dan de 3e etage via de trap bezorgen, hierbij adviseren wij jou om een verhuislift te huren.
Plaats je bij ons in de winkel een order, dan moet je 25% procent van het aankoopbedrag aanbetalen. De rest van het bedrag betaal je bij levering of maak je, een week voor de levering, aan ons over.
Bij een webshopbestelling wordt geen aanbetaling gevraagd. Deze order betaal je direct bij bestelling.
Dit kan contant of met PIN. Kies je voor PIN, let dan op jouw pas-limiet en je maximale dag-limiet op je betaalpas. Je vindt deze informatie bij jouw eigen bank. De meeste banken hebben bovendien de mogelijkheid om deze limieten tijdelijk te veranderen.
In de winkel kan je contant of per pin betalen.
Als je een meubel op de website koopt, dan betaal je met iDeal. Om gebruik te maken van iDeal hoef je jezelf niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. iDeal werkt via het internetbankieren van jouw bank. De betaling vindt dus plaats in de vertrouwde en veilig omgeving van jouw bank.
Wij garanderen de laagste prijs op alle IN.HOUSE producten. Heb jij een meubel voor minder gezien? Neem de offerte mee. Mocht je, onder de hierna beschreven voorwaarden, jouw aankoop ergens anders goedkoper aantreffen, dan krijg je het verschil terug.
Je kan bij ons gratis parkeren. De parkeerplaatsen staan bij ons voor de deur.
Zeker! Je kunt jouw elektrische auto opladen bij één van onze 8 laadpalen.